Aviation

Gell Sgl Aviation

Gell Aviation

Avgas 100LL

Havacılıkta kullanılan küçük pistonlu motorlu uçaklar için standart yüksek oktanlı yakıttır.

Pistonlu motorlar, arabalar da ki içten yanmalı motorlar gibi aynı prensibi kullanarak çalışır ancak uçaklar da daha yüksek performansa gereksinim vardır.

Yüksek bir kurşun içeriğine sahiptir ve mavi renk boyalıdır.

Avgas 100’ün kurşun miktarı düşüktür.

Avgas 100LL’de 0.56 g / lt kurşun yer almaktadır.
Bu oran uçak benzini 100, yani ASTM D 910 ve UK DEF STAN 91-90 ile aynı özelliklerde listelenir.

Ürün bilgisi için tıklayınız

UL91

UL91 Benzin, havacılıkta uçak pistonlu ve rotax motorlar için kullanılır.

Kurşunsuz uçak benzini UL91 konservatif, ikincil işlemlerle ve hidrokarbonların karışımı ile ham petrolden elde edilir. Benzin katkı maddeleri antioksidan ve anti-statik ilave edilir.

Ürün bilgisi için tıklayınız

JetA1

Jet A1, ana maddesi kerosen olan ve günümüzde dünya genelindeki jet motorlu yolcu ve kargo uçaklarında kullanılan yakıt türüne verilen addır.

Jet A1’in ana maddesi olan kerosen aslında, yanıcı özellikte bir hidrokarbon sıvısıdır. Yunanca “keros” kelimesinden türetilmiştir.

Kerosen, “parafin yağı” diye tabir edilen gaz yağıdır.
150°C ile 270°C arasında, petrolün çok ince bir şekilde damıtılmasıyla elde edilir. Genellikle ısıtma ve aydınlatma alanında kullanılır.

Benzine nispeten daha zor alev alır ama benzinden daha fazla ısı verir. Parlama derecesi 38°C dir. Bu derecenin altında herhangi bir ateş temasında alev almaz.

Ancak kerosenin, yani bir bakıma Jet A1’in buharı son derece kolay parlayabilir ve tahminlerin ötesinde bir yangına sebebiyet verebilir.

Böyle durumlarda yangını söndürmek için köpük, kimyasal ve su sisi kullanılmalıdır.

Kerosenin donma noktası ise -47°C civarındadır.
Bu özellikleri dolayısıyla; yani yüksek irtifadaki düşük ısılarda kolay kolay donmaması ve bir kaza durumunda yangın çıkma riskini mümkün olan en az seviyeye indirmesi sebebiyle “uçak yakıtı” olarak tercih edilmektedir.

Jet A1’in yanı sıra, Jet A ve Jet B tipi uçak yakıtları bulunmaktadır.

Jet A1 ile Jet A arasındaki en önemli fark, parlama ve donma dereceleridir.

Jet A, 51°C’de alev alırken, -40°C’de donmaktadır.

Donma derecesi -60°C’ye kadar düşen Jet B tipi nafta-kerosen türü akaryakıt ise, ticarî havayolu sektöründe nadiren kullanılmaktadır.

Ürün bilgisi için tıklayınız

İletişim: +90(232) 425-2511

Merkez Ofis: Gazi Bulvarı No:114 K:8 D:8 Çankaya – İzmir

Çalışma Saatleri

Pzt. - Cmrt. 09:00 - 19:00